נקניקיות! או לא להיות...

אודי: אם יחליטו אי פעם לתלות אותי, אין לי ספק מה תהיה הסעודה האחרונה שאבקש: נקניקיות! אבל לא סתם נקניקיות, אלא אמיתיות. כאלו שעשויות מנטו בשר איכותי ושומן, בלי שום חומרים כימיים, תוספים מלאכותיים, חלקי חיה לא ראויים למאכל... ושאר מרעין בישין המרעילים את חיינו ונמצאים ברוב הנקניקיות התעשייתיות (בעצם, אם יתלו אותי ישר אחרי האוכל - ממה אני מפחד בדיוק???). אבל כל עוד אני פה, הבחירה שלי היא ב"נקניקיות אמת", כמו שפעם הכינו, ללא שטיקים וטריקים. אני מוכן לאכול אותן 3 פעמים ביום, 7 ימים בשבוע, 365 יום בשנה. עם ביצים, עם כרוב, עם מיונז... או עם עוד נקניקיות, שזאת ה-תוספת ה-כ-י מומלצת לנקניקיות... ותודו, שנקניקייה זה מאכל גאוני, נוח לבישול או לטיגון, נוח לאחסון, ובעיקר - מספק את כל האנרגיה הדרושה, לצד סיפוק ועונג צרוף.




לא קל למצוא "נקניקיות אמת" בעולמנו המתועש, אבל מדי פעם אנחנו מגלים יצרן בוטיק, שמכין נקניקיות איכותיות "כמו בבית", על פי מסורות שמגיעות ממולדת הנקניקיות, הלוא היא אירופה המערבית. לאחרונה היכרנו אחד כזה - "משוגע" אמיתי, שמייצר נקניקיות מהממות בעבודת יד ומשווק אותן בעצמו לכל דורש. קוראים לו דובי והוא מייצר נקניקיות מופלאות ונקיות מתוספות לא רצויות, נקניקיות בוטיק בעבודת יד, תחת השם הלגה וורסט ומאז - הנקניקיות שלו החלו לככב אצלנו במטבח. ואחרי שאוכלים את הנקניקיות של דובי, נותרות רק שתי ברירות - או להתמכר אליהן, או להרחיק עד בוואריה...

הנה דוגמה לכמה מתכונים שמלווים אותנו ביומיום, כולם מבוססים על המשלוח האחרון שהגיע מדובי:

כמה פשוט - ככה טעים...נקניקיית בראט וורסט (Bratwurst) – נקניקיה בסגנון גרמני, מתובלת היטב וטעימה להפליא, מטוגנת עד להשחמה עם ביצת עין, מעט ירקות ומיונז תוצרת בית .



נקניקיית בקר מעושנת (Rindswurst) גם היא מטוגנת במחבת, לנקניקיה הזו  יש טעם עישון עמוק ונהדר, אותה ליוינו בתבשיל מהיר- מוקפץ של כרוב אדום ותפוח:


החומרים להכנת הכרוב:
כחצי ראש כרוב אדום קצוץ גס
1 תפוח עץ ירוק (סמיט) חתוך בגודל דומה לכרוב
1 בצל קטן קצוץ גס
שומן לטיגון (אני מטגנת בשומן בקר "שמאלץ")
מלח פלפל וכפית זרעי כוסברה טחונים
1/2 כוס מים

הכנה:
במחבת חמה או ווק ממסים ומחממים את השומן, מכניסים את הבצל ראשון, לאחר 2-3 דקות של טיגון וערבוב מוסיפים את הכרוב, לאחר עוד 2-3 דקות מוסיפים את התפוחים והתבלינים, מטגנים תוך כדי ערבוב עוד כ-2 דקות, יוצקים על הכל את המים ומכסים במכסה שאוטם עד כמה שאפשר את המחבת. נותנים לאדים החמים לחבר את כל הטעמים ולרכך את כל מרכיבי הטיגון שמקבלים אופי של תבשיל. אם המים לא מספיקים, תוסיפו עוד קצת. תקנו תיבול והגישו לצד הנקניקיה.




לנקניקיה הנהדרת הזו קוראים "פולניה מבית טוב" כי היא נקניקיה בסגנון פולני, נקניקיה עבה וטעימה, עוברת תהליך של עישון. אותה אכלנו בלווי של צ'יפס קוביות בטטה, פיטריות יער ורוזמרין פריך.


וכך מכינים את התוספת המפנקת הזאת:
בטטה או שתיים (תלוי בגודל) שטופה היטב ויבשה, עם הקליפה או בלעדיה - איך שאתם אוהבים, חתוכה לקוביות קטנטנות (כחצי ס"מ)
חופן פטריות יער או שמפניון או כל פיטריה שאתם אוהבים, קצוצות גס מאוד
הרבה חמאה ומעט שמן קוקוס- לטיגון
צרור רוזמרין טרי שטוף וייבש
מלח ופלפל

ההכנה:
ממסים ומחממים את החמאה ושמן הקוקוס (ששומר על החמאה מלהישרף) במחבת ברזל קטנה או סיר קטן (כדי ליצור מצב טיגון עמוק בלי לבזבז המון חמאה),
מטגנים את הבטטות עד לריכוך והזהבה, לקראת הסוף מוסיפים את הפיטריות ומטגנים יחד כמה דקות,
מוציאים מכלי הטיגון ממליחים ומפלפלים.
באותו כלי טיגון, בשומן החם מטגנים את הרוזמרין , טיגון קצר - רק עד שהרוזמרין מתחיל לשנות את צבעו.
מניחים את הרוזמרין על הבטטות לצד הנקניקיות ומתענגים!



את הנקניקיות של דובי ניתן לקנות אצלו בעמק יזרעאל, או להזמין משלוח לאיזור המרכז
להזמנות: דובי 054-5724878
או הזמנה באתר


בתיאבון!!!

נשמח לשמוע מה דעתכם, מוזמנים להשאיר תגובה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה