מתכון עוגת שוקולד, ללא גלוטן, ללא סוכר,ללא לקטוז, דלת פחמימות, אבל טעימה במיוחד!

כמו שכבר למדתם להכיר, מתכוני מטבח הפליאו שלנו הם מתכונים קלים להכנה, מהירים ו..טעימים!
תמיד הם ללא גלוטן וללא סוכר, ללא דגנים/קיטניות, הם גם דלי פחמימות עד כמה שניתן.

כך גם העוגה ה"כושית" הזו, עוגת שוקולד מלאה טעם ומשביעה תשוקות...בחמש דקות (נו טוב ב15...), במקרה הזה היא גם ללא מוצרי חלב (ללא לקטוז), אפילו ללא אבקת אפייה או סודה לשתייה.
אבל כן עם הרבה הרבה טעם טוב (למי שאוהבים שוקולד-קוקוס) ומרקם מצויין.

 


אז מה כן יש שם...:

* המידה כוס מתייחסת לכוס מים חד פעמית מפלסטיק או כוס מידה!

2 כוסות  קמח קוקוס
(ועוד לפני שתשאלו איפה משיגים קמח כזה וסטיוייה כמו למטה...הנה כאן אני קונה אותם)

3/4 כוס שמן קוקוס - לפחות...( כדי להמיס אני מניחה את הצנצנת בכלי עם מים חמים)
4 ביצים
1/2 כוס קקאו הולנדי (שהוא פחות מר)
3-2 כוסות מים (או יותר לפי הצורך: קמחי קוקוס שונים סופגים נוזלים באופן משתנה)

*2 תפוחי עץ מתוקים גדולים (אם לא משתמשים במעבד מזון, מג'ימיקס וכד', יש לגרד למחית לפני שמוסיפים לתערובת)
ממתיק - סוג וכמות לפי בחירתכם וטעמכם
(לרוב אני משתמשת בסטיוויה המצויינת הזאת שבה הוניל כבר בפנים.. )

1/2 כפית תמצית וניל טהור (למעט אם השתמשתם כבר בסטיוויה וניל כמוני)
*** מנסיוני עם מגוון סוגי
סטיוויה, הריכוז וההמתקה משתנה מאוד מסוג לסוג ולכן אני לא מציינת כמות, חובה לטעום לפני האפייה ולהוסיף סטיוויה/ממתיק אחר, אני אפילו "אופה" כמות פצפונת במיקרו או על מחבת לבדיקת הטעם ומתקנת עד שמתקבלת מתיקות מספקת, חשוב לציין שהמתקה בסטיוייה לעולם לא דומה במתיקות לעוגות מומתקות בסוכר,גם סוגים מסויימים שנמכרים בארץ בעלי טעם לוואי קשה.



* למי שנמנע מאכילת תפוחים (כמו המקפידים על תזונת ברנשטיין, אין שום בעיה להחליף אותם בשני קישואים! אל דאגה הטעם יהיה טוב לא פחות, רק במקרה הזה יש לתסף בסטיוויה כי לא תהיה מתיקות התפוחים)

  ההכנה:
את כל המצרכים יחדיו- למעבד מזון/מיקסר - לטחון יחד כמה דקות במהירות גבוהה לקבלת בלילה חלקה במרקם שאינו דליל מדי ואינו סמיך מדי...כזה שאפשר למזוג לתבנית , לא בצק יציב! אם הבלילה שיצאה לכם סמיכה מדי - הוסיפו בהדרגה עוד מים עד למרקם הרצוי


הכמות היא לתבנית אינגליש קייק, אני אופה כ12 דקות במיקרו גל- עד שכל העוגה יציבה, 
אפשר כמובן לאפות כ30-40 דקות בחום 180 מעלות בתנור.

 

העוגה טעימה יותר כאשר היא קרה



קוראים יקרים שלנו, אם אהבתם, שתפו אותנו בתגובות שלכם, וכמובן נשמח לענות על כל שאלה.
מוזמנים לתת ב"לייק" בדף הפייסבוק שלנו,כך תתעדכנו בקלות על כל פוסט חדש ונשאר בקשר!



דף הפייסבוק של הסלסלה של מיה ואודי
בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)

50 תגובות:

  1. הי מיה ,
    החלפת קמח הקוקוס בקמח שקדים אפשרית לדעתך ?

    תודה
    מירה

    השבמחק
  2. הי מירה, אני לא יודעת איך זה יצא עם קמח שקדים, מה שקמח קוקוס עושה: הוא סופח המון נוזלים ומייצב את העוגה
    יתכן שעם קמח שקדים תצטרכי לשנות את יחסי המים בעוגה
    אם תנסי, חזרי לעדכן!
    תודה
    מיה

    השבמחק
  3. תודה מיה ,
    האם טעם הקוקוס בעוגה מאוד מורגש כשמשתמשים בקמח ושמן קוקוס ?
    להתראות
    מירה

    השבמחק
    תשובות
    1. טעם הקוקוס נוכח ברקע, לטעמי זה מוסיף מאוד לטעם העוגה, כי בטעם הקוקוס יש מעין טעם חלבי מתקתק,
      אך זה לא מאוד חזק- אין תחושה של עוגת קוקוס

      מחק
  4. זהו ...הבעיה שאני ממש לא אוהבת קוקוס ...אנסה בהזדמנות עם קמח שקדים ( כשאמצא :) ) יש לך מושג היכן ניתן להשיג ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, קמח שקדים ניתן להשיג בחנויות תבלינים או חנויות טבע
      אבל..קמח שקדים לא יספח נוזלים כמו קמח קוקוס, אז שימי לב להתאים מחדש כמויות

      מחק
  5. הי מאיה, מהי כמות הסטיביה בה את משתמשת למתכון כזה?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, בעניני סטיוויה אף פעם אין לי ממש כמויות, טועמת ומחליטה וזאת כי לכל סטיוויה יש ריכוז וטעם שונה

      מחק
  6. נראה מעולה, בכמה טיפות ממתיק השתמשת?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, תלוי בסוג הסטיוויה, בקיצור...לפי הטעם :)

      מחק
  7. העוגה בתנור, הריח משגע אבל זה הגיוני שהייתי צריכה להוסיף 3 וחצי כוסות מים כדי שהבלילה לא תהיה סמיכה??

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ליקה, אם כך נדרש, אז כן, לסוגי קמח קוקוס שונים יש יכולות ספיגה שונות, זה גם משתנה עם גודל הביצים והתפוחים..
      הכי חשוב- איך יצא?

      מחק
    2. ברצוני להכין את העוגה לגן ילדים שיש בו אחת אלרגית לחלב ואחת רגישות לגלוטן,האם אפשר להשתמש בשמן קנולה ?ואיפה ניתן לרכוש קמח קוקוס בארץ
      והאם יש לכם עצה לגבי ציפוי מתאים לעוגה שלא יכלול מוצרי חלב.
      .

      מחק
    3. שלום הדס, בעקרון אני מניחה שאפשר להשתמש בשמן קנולה, אך הטעם לא יההי אותו דבר, טעם שמן הקוקוס מעניק "חלביות" לטעם.
      קמח קוקוס אין בארץ נכון למה שידוע לי, למה לא לרכוש בIHERB? זה בטוח, זה זול, זה מהיר ומאוד מומלץ!
      ציפוי ללא מוצרי חלב אפשר להכין מקקאו + שמן קוקוס וממתיק (בדומה לציפוי של קקאו-חמאה/מרגרינה )

      מחק
  8. האם ניתן להחליף את קמח הקוקוס בקמח סויה/קינואה/כוסמת ? או לשלב ביניהם ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, אני מניחה שכן, אך לא ניסיתי כך שלא בטוחה איך זה ישפיע על המרקם
      אם תנסי, חזרי וספרי אם הצליח
      מיה

      מחק
  9. הי :) הכנתי עם קמח שקדים (חבל!), ונגמר לי שמן הקוקוס אז השלמתי רבע בחמניות. כמו כן הוספתי רק כוס מים אחת, בגלל השוני בקמחים. יצא מעדן, מרקם מאוד רך, כמעט כמו עוגה חמה. אקנה לי עוד שמן קוקוס (לא מאמינה שנתפסתי כמעט בלי!) ואנסה עם קמח קוקוס. משהו בקמח השקדים לא טעים לי, כמו מרתיפן (שונאאאאאאת!!!) ולמרות זאת העוגה די ממכרת P:

    השבמחק
  10. היי :)
    באיזה קמח ניתן להחליף את קמח הקוקוס? כמובן ללא גלוטן...
    ובמקום הסטיוויה אפשר דבש?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי
      אני לא ניסיתי את העוגה הזאת עם קמח או ממתיק אחר כך שאיני יכולה לדעת בודאות
      מן הסתם כל החלפה או שינוי ישפיע על המרקם וכיו"ב
      אשמח להתעדכן אם תנסי/ה ויצליח

      מחק
  11. היי,
    האם במקום להשתמש בקמח קוקוס ניתן לטחון שבבי קוקוס ולשים במקום?

    השבמחק
    תשובות
    1. קמח קוקוס שונה בתכונותיו משבבים, אין בו את השומן שבשבברים ויש לו יכולת לספוח הרבה נוזלים
      יתכן שגם עם קוקוס טחון העוגה תצא טובה , אך תהיה שונה במרקמה מזו עם קמח קוקוס. שווה לנסות.

      מחק
  12. הי, האם אפשר להחליף את שמן הקוקוס בחמאה רכה?

    השבמחק
  13. שלום לך, רציתי לדעת מדוע אין במתכון אבקת אפייה או סודה לשתיה, ,כי אין מה שיתפיח ,אפשר לשים קסאנטאן גאם?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך, הביצים מתפיחות מספיק, אך אין מניעה להוסיף אבקת אפייה אולי יתפח עודי יותר (אני לא אוהבת את טעם הלואי של האבקה ומעדיפה להמנע) . בשביל מה קסאנטאן גאם?
      האם ניסית את המתכון והיתה לך בעיה ?

      מחק
  14. היי מאיה,טעם הלוואי של הסטיביה מורגש בעוגה? פשוט לא בא לי להרוס חומרים יקרים בתהליך. קניתי מאיי הרב 4 סוגי סטיביות,ניסיתי בקפה וחצי שעה לא עברו לי הרעידות והאפטר טייסט.זה היה אחד הדברים המגעילים שטעמתי בחיי.אני ממש מממש מאוכזבת כי בניתי על הסטיביה הרבה מתכונים ותוהה אם באוכל/אפייה היא מתנהגת אחרת. סוכר קוקוס הוא גם פליאו? תודה!! רינת

    השבמחק
    תשובות
    1. הי רינת, עם סטיוויה המינונים הם קריטיים ומשתנים בכל סוג, לכן אין ברירה אלא להוסיף בהדרגה ולטעום את הבלילה, זה לעולם לא ממתיק זהה לסוכר, צריך לעבור תקופת הסתגלות למתיקות מופחתת, אני לעיתים מערבבת סטיויה עם ממתיקים נוספים והמתיקות מתאזנת , מעט סילאן/דבש/מייפל למשל, גם קסיליטול עושה טוב בערבוב. שם המשחק הוא לשחק ולטעום עד שזה מתקתק, הכי גרוע זה עודף סטיוויה! זה עושה מר וטעם לואי מודגש, אז בעדינות ובהדרגה, מקוה שיצליח!

      מחק
  15. תודה מאיה.עשיתי ניסוי היום עם עוגה בספל קפה.שמתי כ 4 טיפות,היה מריר (מילא) וחשבתי שאין טעם לוואי אבל התבדתי,נשאר לי כזה אפטר טייסט שעדיין לא עבר.את הקפה אני שותה עם שמנת ובלי סוכר בכלל,כבר עדיף לי מהסטיביה.כנראה שאני רגישה יותר לממתיקים כאלו.חבל :(
    תודה בכל אופן!

    השבמחק
    תשובות
    1. רגע לפני שאת מתייאשת...האם את מכירה את הסטיוויה הזאת? אני מוצאת שהיא טובה יותר מאחרות
      http://il.iherb.com/nunaturals-pure-liquid-cocoa-bean-extract-2-fl-oz-59-ml/7756#p=6&oos=1&disc=0&lc=en-us&w=stevia&rc=1200&sr=null&ic=131?rcode=iqo401

      מחק
  16. הי מאיה,
    יום חמישי החלטתי להכין את העוגה, עקבתי בקפידה על הוראות ההכנה והחומרים, וכיון שהעיסה יצא סמיכה מדי הוספתי עוד ככוס וחצי נוזל,לצערי העוגה יצא בלתי ניתנת לאכילה. עוד קיוויתי שלאחר כמה שעות במקרר טעמה ישתפר אך לששוא. אז איך שהיא, בשלמותה היא הלכה לפח....
    שמתי לב כי על אריזת קמח הקוקוס תאריך התפוגה הינו עוד חודשיים בלבד, האם יכול להיות קשר והקמח היה מקולקל?
    בעלי רכש את הקמח שבוע שעבר ולא הסתכל על תאריך התוקף וכיון שזו הפעם הראשונה שאני עובדת עם קמח קוקוס אין לי מדד השואה אם הוא טרי או לא.
    בכל אופן טעמה של העוגה היה מלווה בטעם לוואי חזק
    יש לך רעיונות היכן פיקששתי?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, היא לא היתה ניתנת לאכילה כי? טעם הקוקוס? לא ממש הבנתי
      אם היתה מרירות או טעם לואי יתכן שזה היה מכמות עודפת של סטיוויה או סטיוויה לא איכותית ואז יש לה טעם לואי קשה...
      אני משתמשת באלו שבקישורים במתכון.
      לגבי הנוזלים, כיוון שקמחי קוקוס שונים סופגים יותר או פחות נוזלים אז גם ציינתי שיש להוסיף עד לקבלת מרקם מתאים.
      באיזה קמח קוקוס השתמשת? מי היצרן?

      מחק
    2. עוד אפשרות שיכלה לשבש את המתכון היא שהשתמשת בכוס גדולה משלי למדידה (אני עובדת עם סט כוסות מדידה וסט כפות מדידה , זה משהו שאפשר להשיג בכל חנות כלי בית)

      מחק
    3. הי,
      אפשרות של כוס מדידה יורדת מהפרק כי גם לי יש את סט כוסות המדידה והכפות
      אין לי הגדרה מדויקת לטעם שעבר בחיקי, הוא היה פשוט טעם מוזר שלא חוויתי אף פעם
      זו פעם ראשונה שהשתמשתי בקמח קוקוס לכן אני לא מכירה את טעמו.....
      העוגה לא היתה מרה , מה שכן אולי היתי צריכה להוסיף יותר קקאו כי בעוגה לא היה טעם שוקולדי כלל
      עוד שידרגתי אותה עם אגוזי מלך קצוצים...
      חבל.

      עכשיו שאלה נוספת, נניח ואתן לקמח קוקוס עוד צ'אנס :-) האם ניתן להחליף את הקמח הרגיל בקמח קוקוס בעוגיות טחינה?

      מחק
    4. איכות חומרי גלם היא קריטית למתכון, אני משתמשת בקקאו מאוד משובח ...
      לגבי שאלת עוגיות הטחינה, אין לי תשובה כי לא ניסיתי, א...לנסות ואולי יצליח, קמח קוקוס שונה מאוד מקמח רגיל למרות המילה קמח :) גם אני עושה כל הזמן ניסוי וטעיה...רק כך נולדים מתכונים , וכן יש בדרך כשלונות ואז עושה שידרוגים עד שמוצלח לטעמי, יש הרבה עוגות שאנו אוהבים אולי כי התרגלנו לטעמי קמח הקוקוס או שאר מוצרי התחליף וחברים שטועמים ואוכלים רגיל, זה לא כ"כ טעים להם.
      לנו העוגה הנ"ל מאוד טעימה, אבל על טעם וריח קשה להתווכח , אני מתה על טעם קוקוס :)

      מחק
  17. לצערי העוגה הזו שיש בה מרכיבים יקרים ומזינים אינה מוצלחת בטעמה בשל קמח הקוקס. הטעם מאוד מורגש למרות שהשתמשתי בקמח קוקוס די יוקרתי זרקתי את העוגה לפח בכאב לב. כדאי להחליף את הקמח ב 1/2 כוס קמח שקדים+ 1/2 כוס קמח אורז-או להכין עוגה אחרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. עוגה שיש בה קמח קוקוס ושמן קוקוס יש לצפות שיהיה לה גוון טע קוקוסי בין השאר, יש מי שלא סובלים אותו ואז כמובן העוגה לא תתאים להם, אנחנו אוהבים את טעם הקוקוס במיוחד אז לנו מצוין. הצעתך להחליף בקמח שקדים או אורז אפשרית למי שלא מקפיד על תזונה דלה בזרעים או פחממות, העוגה הזו מותאמת לתזונת פליאו בה נמנעים מקמח אורז וממעטים בקמח שקדים ולכן גם הבחירה בקמח קוקוס, לא בשל טעמו..,

      מחק
  18. היי מאיה האם אפשר להחליף את קמח הקוקוס בקמח כרגיל זהו קמח נטול גלוטן המשלב בתוכו קורנפלור טפיוקה קסנטן גאם וקמח אורז

    השבמחק
  19. הי
    אני לא ניסיתי את העוגה הזאת עם קמח אחר כך שאיני יכולה לדעת בודאות
    מן הסתם כל החלפה או שינוי ישפיע על המרקם וכיו"ב
    אשמח להתעדכן אם תנסי/ה ויצליח

    השבמחק
  20. היי מאיה האם אפשר להחליף את קמח הקוקוס בקמח כרגיל זהו קמח נטול גלוטן המשלב בתוכו קורנפלור טפיוקה קסנטן גאם וקמח אורז

    השבמחק
  21. הי רציתי לדעת אם ניתן להחליף את השמן קוקוס בחלב קוקוס או לשלבם חצי חצי?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, אני הכנתי כך, מאמינה שיצליח גם בשילוב של חלב קוקוס, רצוי חצי חצי

      מחק
  22. ממש לא משובחת. השתמשתי בחמאה במקום שמן קוקוס. לא מצויין כמה סטיוויה. שמתי כנראה פחות מידי. אף אחד לא משתגע על העוגה. חבל

    השבמחק
    תשובות
    1. חמאה במקום שמן קוקוס אפשרי אך זה כבר ממש לא אותו מתכון
      לגבי הסטיוויה, לצערי בעייתי לציין כמה לשים כי שלא כמו סוכר שהוא תמיד זהה, כל סוג של סטיוויה הוא עם ריכוזיות שונה ויתן תוצאה אחרת של המתקה לכן אין מנוס מלטעום את הבלילה כדי לדעת את רמת המתיקות
      מקווה שתנסי/ה שוב ואולי יצליח הפעם

      מחק
  23. הכנתי אתמול. קמח קוקוס נרכש בניצת הדובדבן מיובא מסרי לנקה. במקום תפוחי עץ השתמשתי ברסק מוכן, ללא תוספים. בערך כוס. להמתקה השתמשתי בכחצי כוס סירופ מייפל וכמה טיפות סטיוויה של כרם. ביחס מים לקמח המצויין יצא מלט אז הוספתי עוד כוס מים. עדיין היה סמיך מאד. אפיתי כך ומרחתי למעלה קרם משוקולד מריר, קצת חמאה וקצת מים.
    גם אחרי שהייה במקרר במשך הלילה, זה לא טעים ברמות. חלק זה מהטקסטורה וחלק מטעם לוואי, אולי של הסטיוויה. גם הטעם החזק של הקוקוס מקלקל.
    חבל שאת משבחת כל כך מתכון שתלוי בשימוש בקמח הזה ובסטיוויה ההיא, שהקישורים אליהם בכלל לא עובדים. ואולי גם עם הקמח והסטיוויה שאת ממליצה עליהם העוגה לא טעימה...

    השבמחק
    תשובות
    1. הי עידית, מצטערת לקרוא שלא הצליח לך, לצערי כאשר מחליפים רכיבים במתכון אז התוצאה שונה, שימי לב שהמכון לא מציין כמות המתקה כי אין אפשרות לתת כמויות לסוגי סטיוויה משתנים או ממתיקים אחרים למי שנמענים מסוכר, רסק תפוחים שונה מתפוחי עץ טריים ואכן המתכון מכוון לסוגים של קמח קוקוס וסטיוויה שנבדקו (הקישורים אגב עובדים)

      מחק
  24. הי מיה, חג שמח
    הכנתי את העוגה לחג ואני רוצה להודותעל המתכון כי מאוד מאוד אהבנו אותה!
    כייף שיש על השולחן גם לכל הנמנעים מ..ומ.. :-)
    שנה טובה
    מירב

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מירב, תודה רבה
      שמחה לקרוא שאהבתם את העוגה!
      שנה טובה

      מחק
  25. מיה בא לי להכין את העוגה , אבל בלי ביצים כי אני רגישה אליהם .
    מה יכול להחליף .
    וחוצמזה האם טחנת בטרמו את התפוחים לפני ההכנה או שטחנת יחד עם השאר במהירות גבוהה .
    תודה

    השבמחק
  26. כל מה שמחזיק את העוגה הזאת אלו הביצים, לא מכירה תחליף לצערי
    ולגבי התפוחים, כפי שכתבתי- טחנתי הכל יחד

    השבמחק