רול אבוקדו עם הפתעות וניחוח יפני

כשמבקשים ממני להכין משהו במטבח אף פעם לא יודעים מה בדיוק יצא משם...
אני נולדתי עם כמה תכונות משונות כאלו שיש בהן גם מן הטוב וגם מן הרע:

א.לא מסוגלת להכין את אותו דבר פעמיים.
ב.לא אוהבת ש"אומרים לי מה לעשות"  = לא מבשלת ממתכונים (אפילו לא מהמתכונים שלי עצמי).

כך שאם תשאלו את אודי איך הוא מגיב לכל מנה חדשה ובמיוחד אם יצאה ממש מוצלחת , זה מה שיענה לכם: "אני גם שמח אבל גם עצוב... כי מאוד נהניתי מהמנה אבל אני יודע שלעולם לא אזכה לטעום שוב את אותה מנה בדיוק..." אך לפני שמרחמים על אודי או כל מי שאוכל ממעשה ידי, תחשבו כמה מעניין להם בפה וכמה יצירתיות קולינרית הם זוכים לחוות!
השבוע, באחד הבקרים, אודי ביקש סלט אבוקדו. מיד הזהרתי אותו שאצלי זה לא סלט אבוקדו כמו שהוא מכין (מועך אבוקדו עם ביצה ומזלף על זה לימון). ניגשתי למטבח וההשראה החלה זורמת...

זה מה שיצא:



הטוויסט העיקרי שקיבל סלט האבוקדו הוא תוספת החזרת שמקנה לו אופי ווסאבי ממש, פלוס מעט ג'ינג'ר, עטוף בדף אורז והפה מפליג לארצות הסושי...

כל העונג הזה, דל מאוד בפחמימות, עשיר בשומן בריא וחלבונים ובעיקר גדוש בהמון הנאה!

המצרכים:

1 אבוקדו בשל
כף גדושה שורש חזרת (כ2 ס"מ מחזרת בעובי בינוני)
כף גדושה ג'ינג'ר טרי 
2 ביצים קשות
קופסת אנשובי
2 כפות אצות ווקאמה (לפני השרייה)
מלח
דפי אורז (בתמונה מצולמים עלים בקוטר גדול, אני השתמשתי בקטן יותר)


(הבצל והלימון שבתמונה לא הוכנסו בסופו של דבר למנה)

ולהכנה:
את האבוקדו, חזרת, ג'ינג'ר, ביצים ומלח- טוחנים בבלנדר/מעבד מזון למחית חלקה,
בצלחת רחבה ומעט עמוקה משרים עלי אורז במים קרים (מהברז) .




משרים את האצות במים, 

מוציאים מהמים דף אורז ומסדרים אותו יפה על משטח עבודה,
מניחים קרוב לקצה שורה של ממרח אבוקדו, עליו מניחים מעט אצות וכמה פיסות של אנשובי.

מקפלים "מעטפה" וממשיכים בגלגול
ככה זה נראה כשזה מוכן:


נשאר רק לסדר יפה על צלחת


אפשר אם רוצים לטבול במעט סוייה כמו סושי (לא צריך ווסאבי).


 בתאבון!!!

אהבתם את הפוסט הזה? נשמח לתגובתכם !
אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים המתפרסמים בסלסלה שלנו, פשוט רישמו את המייל שלכם בחלונית למעלה מימין וקבלו הודעה למייל בכל פעם שנפרסם כאן משהו חדש.

תגובה 1: