קורס בבישולים עם השף דמיאן דה סילבה - יומן אישי ומתכון לעוף סינגפורי שאהבתי במיוחד

המטבח האסייתי על אינסוף גווניו וטעמיו הוא ללא ספק המטבח אשר אותי אישית מרגש יותר משאר מטבחי העולם (וכנראה שאני לא לבד באהבה הזאת...). אני חייבת להודות, שאת המטבח הסינגפורי אני לא מכירה וזו כבר סיבה נהדרת ללמוד אותו. לכן, כל כך התרגשתי לשמוע, שהשף הסינגפורי דמיאן דה סילבה מגיע לכאן, לישראל, לבית הספר בישולים לתת כיתת אמן בת יומיים. וכן, כן... גם אני השתתפתי בה!!!
 
הייתי בקורס, למדתי, נהנית וחזרתי כדי לשתף בחוויה שהייתה מאוד טעימה, אך חשוב מזה - פתחה במטבחי אופקים חדשים. יש גם מתכון נהדר בסוף הפוסט.
אך לפני המתכון, אני חייבת לפרגן מכל הלב ל"בית הספר הגבוה לקולינאריה - בישולים". כמי ששנים מלמדת בעצמה ולמדה לא מעט בתחום הקולינארי, אני מכירה מקרוב בתי ספר לבישול, בארץ ובעולם. היומיים שביליתי בבישולים הראו לי, שבישולים הוא בית ספר מצוין, מצוייד ומקצועי, ממש כמו בתי הספר שהיכרתי מעבר לים.
 

עבדנו עם חומרי הגלם הטובים היותר, שניתנו בנדיבות ועמד לרשותנו ציוד מקצועי איכותי. הקורס, שהועבר ע"י דמיאן באנגלית, קיבל חיזוקים והסברים בעברית בכל מקום שנדרש, ע"י שף חגי לרנר.

יחד עם חגי היה צוות של סו-שפיות, שדאגו שהכל יתקתק ויזרום וכך התאפשר ללמוד קורס, שכמעט כולו היה מעשי ואנו, התלמידים, יכולנו להתנסות בהכנת מרבית המנות בעצמנו.
השף דמיאן דה סילבה הוא אחד השפים המובילים של המטבח הסינגפורי העכשווי. הוא בעל ניסיון עשיר בתחום המסעדנות, ועל לקוחותיו נמנים נשיא סינגפור ונכבדים רבים נוספים. אחת משתי אהבותיו הגדולות של השף דה סילבה הינה גסטרו בר ייחודי בסינגפור, המהווה מקור השראה לשפים מקומיים, בו הוא מגיש מגוון מנות ומנעד מרשים של מטבחים - מלזי, סיני, הודי ואירו- אסייתי. אהבתו השנייה הינה הנחלת תרבות האוכל הייחודית באמצעות מסעותיו בעולם, בהם הוא משמש שגריר למטבח הפיוז'ן.
קורס 'המטבח הסינגפורי' בו השתתפתי ניתן במסגרת התוכנית "המטבחים של אסיה", סדרת כיתות אומן אותנטיות בהנחיית גדולי השפים האסייתיים, ב"בית הספר הגבוה לקולינאריה - בישולים"
 

בין המנות שלמדנו והכנו במהלך הקורס: בקר רנדנג בסגנון מלזי, איאם פופ - עוף מושרה במי קוקוס ותבלינים, ספרינג רולס מסורתיים, לקסה פירות ים, סמבל שרימפס, אוטאק פירות ים ועוד.

היה מרתק, מעשיר, מפתה ובסוף - גם טעים! תציצו בתמונות ונסו להאמין לי שזה טעים. ממש טעים!

 


 היה גם קינוח
זה לא היה קל לבחור... היופי שפרץ במטבח גרם לי לצלם המון, ממש בלי חשבון... והנה כמה הצצות לרגעים של האושר:







מבין כל המתכונים בחרתי להביא לכאן את זה שלכאורה נראה הכי "פשוט", אבל... חכו שתטעמו:
 
עוף מטוגן עם סמבל עגבניות Ayam Pop


מצרכים
1 עוף שלם מחולק ל-12
שמן לטיגון עמוק

א'
50 גרם שיני שום קלופות
5 יח' kenchur (זן של ג'ינג'ר)
3 יח' למון גראס, החלק הלבן בלבד, פרוס דק
30 גרם ג'ינג'ר קלוף
טוחנים את כל המרכיבים של חלק זה למחית חלקה ושומרים להמשך

ב'
8 עלי דפנה חתוכים ז'וליין
6 עלי קפיר ליים חתוכים ז'וליין
1 ליטר מיץ קוקוס (או מספיק לכיסוי העוף)
מלח וסוכר לפי הטעם


ג סמבל
200 גרם צ'ילי טרי
300 גר' עגבניות טריות
400 גר' שאלוט קלוף
100 גר' שום קלוף
טוחנים את כל המרכיבים של חלק ג' למחית חלקה ושומרים להמשך.

4 יח' למון גראס, החלק הלבן בלבד, "פצוע"
300 גר' עגבניות טריות, חתוכות לרבעים
6 עלי ליים
מלח וסוכר לפי הטעם
2 כוסות שמן לטיגון



הכנה

מכינים את הסמבל לליווי המנה. מחממים בסיר רחב, את שתי כוסות השמן מחלק ג' ומטגנים בו את המחית מחלק זה. מוסיפים את הלמון גראס ה"פצוע" ומטגנים 20 דקות לערך תוך ערבוב. מוסיפים את העגבניות ומבשלים 20 דקות נוספות עד שכל המים בעגבניות מצטמצמים. מתקנים תיבול במלח ובסוכר.
טוחנים את מרכיבי חלק א' למשחה חלקה ומערבבים לתוכה את מרכיבי חלק ב'. כמות המלח היא בערך 2 כפיות וכמות הסוכר, 2-3כפות .משרים את העוף במשרה שהתקבל למשך לילה בקירור.
למחרת מחממים שמן לטיגון עמוק ומטגנים בו את חלקי העוף שהושרה, עד הזהבה עמוקה. מגישים עם סמבל העגבניות.

בתמונה ניתן לראות את התוצאה וכמובן שלבי ההכנה

בית הספר הגבוה לקולינאריה - בישולים. הזרם 10 תל אביב. טלפון: 03-6819141 www.bishulim-school.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה