יום ראשון, 28 ביוני 2015

טארט טאטן עם בצק פריך, ללא גלוטן וללא סוכר

לאחרונה קיבלתי להתנסות קמח תירס לבן "מסה הרינה" (אודות תכונותיו ולמה הוא בריא ושונה מקמח תירס רגיל תוכלו לקרוא כאן: קמח תירס לבן)
שיחקתי בו מעט, הכנתי פנקייקס מצויינים, אך רציתי לקחת אותו למקום שהתחליפים לקמח בהם אנו משתמשים, כמי שמתנזרים מגלוטן, מתקשים להגיע... כך עלה החשק להכין בצק פריך לטארט טאטאן. לא פחות... הביצוע הסתבר כפשוט ביותר והתוצאה - מצויינת! וזה הולך כך:

מקלפים 5 תפוחים ירוקים מסוג גראנד סמיט, מוציאים את הליבה וחותכים לכ-8 פלחים.
מאדים אותם עם כמות נדיבה של חמאה במחבת שיכולה גם להכנס לתנור.
כאשר התפוחים מעט רכים, יש להסיר מהאש ולצנן.

בנתיים מכינים את הבצק:
במעבד מזון מערבבים בפולסים כוס וחצי קמח תירס לבן עם כוס קוביות חמאה וממתיק שאתם מעדיפים. במקרה הזה השתמשתי בסוכר מייפל ומעט סטיוויה.
לפירורים במעבד המזון הוספתי טיפה מים לקבלת מסה פחות יבשה (ממש טיפה!).

את הבצק רידדתי בעדינות על מעט קמח והנחתי על גבי התפוחים והעברתי לאפייה בתנור בחום של 180 מעלות. האפייה קצרה - עד שהבצק מזהיב.
לאחר מנוחה קצרה מחוץ לתנור, מפרידים בזהירות את שולי הבצק מדפנות המחבת והופכים על צלחת הגשה.
התוצאה מזכירה מאוד את המקור מקמח חיטה, בטעם עדין של תירס שמשתלב מצויין עם התפוחים והחמאה.
 מושלםםםם יחד עם מעט שמנת חמוצה...
 בתיאבון!!!

8 תגובות:

  1. האם הקמח הזה מתאים גם לסוכרתיים?

    השבמחק
  2. שלום יהודית, העקמח בעל אינדקס גליקמי נמוך: 38.
    פרטים תזונתיים נוספים תוכלי לקרוא באתר החברה, (יש קישור ישיר מהפוסט אך העתקתי לך לנוחיותך לכאן)
    http://cornflour.co.il/%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%A1-%D7%9C%D7%91%D7%9F-%D7%95%D7%AA%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%9E%D7%9C/

    השבמחק
  3. תודה רבה על המתכון! :-) נראה ממש טעים!

    האם ניתן לעשות את אותו סוג של בצק (אותו מרקם), שיצא כמו בצק פריך אבל עם קמח שמתאים לתזונת פליאו?

    תודה רבה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. ודאי ניתן, יש באתרים השונים מתכוני בצק פריך עם קמח שקדים ועוד
      מן הסתם הוא שונה ממה שיצא עם הקמח הזה, שלדעתי אין לו שום בעיה בפליאו (אנחנו אוכלי פליאו ותיקים...)
      בשל תהליך הכמו תסיסה שהוא עובר הוא הופך לעמילן עמיד וערכו הגליקמי נמוך, אפשר לקרוא עליו בקישור שצירפתי .

      מחק
    2. תודה רבה :-)

      מחק
  4. נראה מצוין. איפה קונים?

    השבמחק
  5. יש לי מתכון נהדר ללא סוכר וללא גלוטן 2.5 כוסות קמח שקדים שטחנתי לבד 2 כפות סירופ אגווה חצי כוס טחינה כפית קנמון חצי כפית סודה לשתיה יוצרים עיגולים קטנים משטחים מעט אופים 10 דקות בחום 180 מעלות בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על השיתוף!
      ממליצה לך לא להשתמש בסירופ אגווה, הוא עשוי פרוקטוז שמזיק לכבד.

      מחק