יום חמישי, 16 ביולי 2015

פאדג' שוקולד טבעוני, RAW בריא ומשגע - כן, יש דבר כזה!!

אצלנו בבית מאוד אוהבים שוקולד...נו טוב, בכל זאת זה התחום המקצועי שלי מזה כ15 שנה, אך לפני כ5 שנים התוודענו לנזקי הסוכר ופגשנו את שיטת התזונה שהפכה לאורח חיינו- הפליאו, שכמו שיטות אחרות היא קודם כל דוגלת באכילת אוכל אמיתי, לא כזה שיצא מקופסא, נמנעים אצלנו מסוכר לבן/חום וכיוב, משתמשים בממתיקים טבעיים כמו מייפל, דבש, סילאן ועוד.
בשנים הללו של הקפדה על תזונה טובה ובריאה לא נחסכו מאיתנו מנעמי החייך, אנו אוכלים ונהנים מאוד , גם מתוקים יש בחיינו אך אלו הם המתוקים הבריאים, תוצרת בית, ללא צבעי מאכל, גלוקוזה וסוכר ועוד תוספים מזיקים שקיימים כמעט בכל הממתקים התעשייתיים, האמינו לי- זה הכי טעים! גם לא מדי מסובך להכין, השינוי המרכזי הוא בראש - התודעה של הבריאות, ההחלטה להפסיק להרעיל את הגוף שלנו!
לכן כל כך שמחתי להכיר את ספרה החדש של גלית שלגי, מומחית לתזונה בריאה, שהשיקה ספר חדש בהוצאת מדיה 10: "מתוקים ובריאים"
הספר ילמד אתכם כיצד אופים ללא סוכר וביצים, איך מכינים שוקולד בריא, עוגת גבינה ללא גבינה וחטיפים בריאים שילדים אוהבים? ספרה החדש של גלית שלגי "מתוקים בריאים" מציע עשרות מתכונים למנות מתוקות, בריאות וקלות להכנה. הספר מיועד לכל אוהבי המתוק, לרגישים לגלוטן, טבעונים בתחילת הדרך וכל מי שנמצא בתהליך הרזיה ורוצה לשלב את המתוקים הבריאים בתפריט היומי ללא ייסורי מצפון. הספר מציע מגוון פתרונות טעימים ובריאים שיפחיתו את החשק למתוק.

בחרתי כטעימה מהספר מתכון נהדר:

פאדג' שוקולד טבעי ללא סוכר, שמנת או חמאה raw

על הקינוח הזה נאמר: "דברים גדולים באים בחבילות קטנות".אם אתם ממש צריכים להרשים – לכו על הקינוח הזה!זה הקינוח הטבעוני שבעלי, הלא טבעוני בעליל, הכי אוהב!לקינוח הזה יש 'פאסון' של שוקולד בלגי איכותי, ומה שהכי חשוב – הוא לא יגרום לכם להמשיך ולזלול עוד ועוד ממנו. קובייה אחת יפה באמת תספק אתכם, תאזן את רמות הסוכר בדם ותרגיע את התשוקה למתוקקינוח מטריף, ומרשים וקל להכין!


מתכון למיני־תבנית אינגליש קייק מוארכת.

אפשר גם להכין בתבנית פרלינים מסיליקון ולהכפיל את הכמויות

חומרים:
1/2
כוס שמן קוקוס 
2
כפות חמאת בוטנים טבעית
2
כפות גדושות אבקת קקאו איכותית
קצת יותר מחצי כוס מייפל טהור (1/2 כוס + 2 כפות מייפל) או דבש או אגבה (אני השתמשתי במייפל)
1
כף תמצית וניל טבעית 
1
כף מים או חלב סויה/שקדים
קמצוץ מלח להבלטת הטעמים
3/4
כוס אגוזי לוז שלמים או שבורים גס
(
אפשר להשתמש גם באגוזי מלך, אבל אני מעדיפה אגוזי לוז)
אופן ההכנה
:

1. מערבבים בעזרת מזלג את כל החומרים היטב, חוץ מהאגוזים, עד לקבלת תערובת חלקה.
2.
מוסיפים את האגוזים.
3.
שופכים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה.
4.
מקפיאים לפחות לשעה.
5.
פורסים לקוביות.
*
יש להשאיר  את השוקולד בקירור כיוון שהתערובת נעשית רכה בטמפרטורת החדר.
**
לקבלת ארומה חזקה יותר של אגוזי לוז: ניתן לקלות אותם 7-5 דקות בתנור בחום של 150 מעלות.
*
טבעוני, ללא גלוטן, ללא סוכר



קוראים יקרים שלנו, אם אהבתם, שתפו אותנו בתגובות שלכם, וכמובן נשמח לענות על כל שאלה.
מוזמנים לתת ב"לייק" בדף הפייסבוק שלנו,כך תתעדכנו בקלות על כל פוסט חדש ונשאר בקשר!



דף הפייסבוק של הסלסלה של מיה ואודי
בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)

7 תגובות:

  1. נהדר . תודה :)
    במה ניתן להחליף את חמאת הבוטנים ? ( לרגישים ...)
    והאם צריך להיות במתכון שוקולד חוץ מקקאו ?
    שבת שלום
    מירה

    השבמחק
  2. הי מירה
    המתכון הפעם הוא של גלית , מחברת הספר "מתוקים בריאים" ולא שלי.
    אני חושבת שאת חמאת הקקאו אין בעיה להחליף בחמאת קשיו/שקדים/קוקוס
    מעבר לזה אם אין שם שוקולד אז כנראה זה עובד טוב בלי .
    נסי וספרי איך יצא
    שבת שלום והנאה
    מיה

    השבמחק
  3. תודה רבה מיה
    אנסה ואדווח :)
    מירה

    השבמחק
  4. שלום לך,
    לא הייתי מסווג את המתכון כ"ללא סוכר" מאחר ובדבש,אגבה ועל אחת כמה וכמה במייפל יש סוכר.

    השבמחק
  5. אני בהכנה החלפתי את חמאת הבוטניים בטחינה והמתקתי בסטיביה בלבד ויצא מצויין

    השבמחק
  6. הכנתי. יצא מאוד חולי !! הטעם מאוד עשיר (נראלי אפילו שאוותר פעם הבאה על תמצית הווניל)
    אבל המרקם בלתי נסבל. עשיתי משהו לא בסדר במתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. כיוון שאין פירוט אז אני לא יודעת מה עשית במתכון.. נכון/לא נכון :)
      בכל מקרה המתכון אינו שלי אלא מתוך ספר המתכונים של גלית שלגי

      מחק